Liceum po szkole zawodowej – czy warto?

13 styczeń 2017

W świetle ustawy uchwalonej dnia 19 VIII 2011 r. (znajdziemy ją w Dzienniku Ustaw z tego roku, nr 205, poz. 1206), zmieniającej m.in. ustawę o systemie oświaty, absolwenci Zasadniczych Szkół Zawodowych rozpoczynają naukę w liceum ogólnokształcącym od trzeciego semestru, a nie – jak wcześniej – od pierwszego. To znakomita wiadomość dla wszystkich osób, które pragną kontynuować swoją edukację w Prywatnym Liceum Ogólnokształcącym dla Dorosłych w Krakowie. Dzięki temu szybciej je ukończą.

Ogólne wykształcenie jest cenione na rynku pracy

W szkołach zawodowych nabywamy umiejętności w konkretnych, specjalistycznych dziedzinach. Natomiast w liceum rozwijamy się wszechstronnie. Uczymy się zarówno przedmiotów humanistycznych, takich jak język polski i historia, jak i ścisłych – matematyki, fizyki, chemii, biologii. Wykształcenie ogólne jest dzisiaj bardzo pożądane na rynku pracy, ponieważ stanowi ono gwarancję, że poradzimy sobie w nieoczekiwanych sytuacjach i rozwiążemy problemy wymagające posiadania wiedzy z różnych dziedzin.

Język obcy

Co ważne, w liceum ogólnokształcącym odbywają się także lekcje z języków obcych. W dzisiejszych czasach pracodawcy podczas rekrutacji zwracają szczególną uwagę właśnie na ich znajomość. Po ukończeniu Prywatnego Liceum Ogólnokształcącego dla Dorosłych w Krakowie będziemy porozumiewać się w jednym z języków obcych na poziomie dobrym. Na dowód tego będziemy mogli okazać dyplom (albo świadectwo maturalne).

Lekcje z informatyki

W liceum uczymy się także obsługi oprogramowania informatycznego. Umiejętność w tym zakresie jest niezbędna, jeżeli chcemy pracować w nowoczesnym przedsiębiorstwie. Sprzęt elektroniczny wykorzystuje się zarówno w zakładach produkcyjnych, administracji i transporcie, jak i marketingu czy w branży e-commerce.

Liceum uzupełniające w naszej szkole

Absolwenci Zasadniczych Szkół Zawodowych znakomicie odnajdują się w krakowskim Prywatnym Liceum Ogólnokształcącym dla Dorosłych. Wynika to z faktu, że klasy są nieliczne, dzięki czemu nauczyciele mogą każdemu z uczniów poświęcić odpowiednią ilość uwagi. Co ważne, lekcje odbywają się w czasie, który odpowiada osobom pracującym, tj. wieczorami albo na zjazdach (w weekendy).