Jak wygląda świadectwo ukończenia szkoły dla dorosłych?

11 czerwiec 2019

Świadectwo ukończenia liceum ogólnokształcącego dla dorosłych jest skonstruowane w podobny sposób, jak w przypadku wszystkich tego rodzaju placówek edukacyjnych w Polsce - również tych przeznaczonych dla młodzieży.

Struktura i wygląd świadectwa ukończenia liceum dla dorosłych

Pokrywa je charakterystyczny różowy wzór, natomiast w centrum, w miejscu nagłówka, widnieje godło Rzeczypospolitej. W miejscu tuż pod nim - oraz pod nagłówkiem odnoszącym się do charakteru tego dokumentu, który potwierdza, że jest to świadectwo - znajdziemy informację o imieniu i nazwisku osoby, która ukończyła liceum oraz jej datę i miejsce urodzenia, a także numer PESEL.

Z dalszej części świadectwa dowiemy się, w którym roku absolwent ukończył szkołę. Następnie przeczytamy, na jakie przedmioty uczęszczał oraz jakie oceny z nich otrzymał. Każde świadectwo posiada ponadto własny, unikalny numer. Zawiera ono również podpis i pieczęć dyrektora szkoły oraz informacje o dacie i miejscu jego wydania.

Korzyści, które przynosi nam uzyskanie świadectwa szkoły dla dorosłych

Dyplom, o którym tutaj mowa, potwierdza fakt, że zdobyliśmy wykształcenie na poziomie średnim, które jest wymagane na wielu stanowiskach (m.in. w administracji, turystyce czy w szeroko rozumianym sektorze usług). Zwykle uczymy się w liceum dla dorosłych w trybie zaocznym bądź wieczorowym z tego względu, że chcemy połączyć naukę z pracą. Otrzymanie świadectwa ukończenia liceum z jednej strony umożliwia znalezienie nowego - lepiej płatnego i bardziej perspektywicznego - zatrudnienia, a z drugiej - uzyskanie awansu w dotychczasowym zakładzie pracy.

Każdy pracodawca znajdzie w nim listę przedmiotów, których się uczyliśmy. Stanowi to dowód, że posiadamy pewne konkretne umiejętności. W liceach uczęszczamy na lekcje z języka obcego nowożytnego, co ma duże znaczenie z tego względu, że w dzisiejszym świecie kompetencje lingwistyczne są niezwykle cenione na rynku pracy. Podobnie jest w przypadku wiedzy z zakresu obsługi komputera, którą w szkole dla dorosłych opanowujemy na zajęciach z technologii informacyjnej.